Подпишись и читай
самые интересные
статьи первым!

Открытый урок по английскому языку на тему "рождество". Конспект урока по английскому языку «Близится Рождество. Christmas is coming

Тип урока: обобщающий с элементами введения нового материала.

Обучающие:

  1. Организовать повторение лексического и страноведческого материала по данной теме.
  2. Учить учащихся правильно строить предложения на английском языке по теме, организовать практику устной речи на английском языке.
  3. Познакомить учащихся с некоторыми традициями и обычаями празднования Рождества в Великобритании.
  4. Способствовать формированию у учащихся навыков социолингвистической и лингвострановедческой компетенций.

Развивающие:

  1. Развивать творческую фантазию, познавательный интерес, инициативу в осуществлении иноязычной речевой деятельности.
  2. Развивать межпредметную связь с музыкой, изобразительным искусством.

Воспитательные:

  1. Воспитывать у учащихся чувство прекрасного и уважение к культуре и традициям других народов.
  2. Воспитывать чувство взаимной ответственности, прививать навыки работы в коллективе.

Оборудование: Раздаточный материал: 3 вида елочных игрушек (например, шары, конфеты и колокольчики), заготовки рождественских открыток. Карточки с заданиями, карточки со словами-опорами, общее панно «рождественская ель», аудиозапись песни «Jingle Bells», цветные карандаши, клей.

Примечание: Урок проводится накануне католического Рождества. Класс украшен в соответствие с праздником, на доске число the 24-th of December. Учащиеся предварительно разделены на три группы.

Ход урока:

Teacher: Good morning, dear boys and girls. Glad to see you again! We start our lesson, which is connected with a beautiful holiday, the most popular holiday in Great Britain. This holiday is the favourite holiday of all English children and grown-up persons. We will speak and read about this holiday, have a competition, write cards, and sing a song. I hope you’ll enjoy our English lesson and be friendly to each other. I wish you good luck! Let’s start!

But first of all, I want you to listen to a short poem and guess what holiday we are going to speak about. This is mix of Russian and English. Listen to me!

Teacher: Учитель читает стихотворение, которое представляет собой смесь английского и русского языков, что помогает догадаться, о чем пойдет речь и вспомнить некоторые ключевые слова по теме.

Santa Clause стучит к нам в дверь:
“Open, open поскорей!”
Ему дети говорят: «Please, come in»
Он очень рад.
Видит он a Christmas tree,
И гирлянды, и шары.
А на самом на верху
Видит он a star – звезду.
“Do you like it?” – “Yes, I do!
Merry Christmas to you!”

Teacher:Учащиеся слушают и отвечают на вопрос: What holiday are we going to speak about?

P1. We’ll speak about Christmas.

Teacher:What words helped you to guess?

P1. Santa Clause

P2. Christmas tree

P2. Merry Christmas to you!

Teacher: Why will we speak about Christmas today?

P1. We will speak about Christmas because today is the 24th of December.

Teacher:Look at the picture. (На картине изображение рождественской елки). This is а traditional “Christmas tree”. There are а lot of symbols, things and words, which are connected with this holiday. What are they? (Ученики называют некоторые символы Рождества: рождественские открытки, подарки и т.д. Ответы сопровождаются появлением опор: Santa Clause, Christmas tree, Merry Christmas, Christmas cards, presents, stocking.)

Teacher :What do you know about Christmas?

Предполагаемые ответы учащихся:

P1: We know that Christmas is a favourite holiday for English people, especially for children.

P2: Christmas is a religious holiday. They celebrate the birth of Jesus Christ.

P3: I think Christmas is a family holiday. Families gather for traditional Christmas dinner. They exchange presents and congratulate each other.

P4: People decorate Christmas tree and their houses; send Christmas cards to their relatives and friends.

Teacher:Today is the Christmas Eve, the 24-th of December. We need to get ready for the greatest English holiday of the year, so we will decorate a Christmas tree, write Christmas cards, and sing a song. We have 3 teams for a competition. You can get some of these decorations. We need 3 persons who will decorate our Christmas tree. P1, P2, P3.

Teacher:I give you cards. Match the pictures and the words. (Команды получают карточки с рисунками и соответствующими словами, находят им пару и приклеивают на лист. Результаты вывешиваются на доску. За каждый правильный ответ команды получают одно украшение для елки и приклеивают их на общее панно.)

Teacher:Read the text and answer the questions. (Команды получают задания. Время на подготовку – 5 мин. Отвечают на вопросы учителя. За правильный ответ получают украшение для елки).

The most popular holiday in Great Britain is Christmas. They celebrate Christmas on the 25th of December. There are a lot of traditions connected with Christmas. Every year the people of Norway give the city of London a present. It’s a big Christmas tree and it stands in Trafalgar Square. Most families decorate their houses with a Christmas tree; buy presents for the family and friends, write Christmas cards. In England almost every family receives more than 60 Christmas cards.

Questions:

1.Who gives the city of London a Christmas tree every year?
2. Where does the Christmas tree stand?
3. What do English people do before Christmas?

The traditional Christmas dinner is roast turkey with vegetables and Christmas pudding. In England people make Christmas pudding before Christmas. Everyone in family stirs the pudding and makes a wish. It’s a traditional meal, which people cook for Christmas party. When the pudding is hot they put 5-penny pieces in it, and sometimes a little silver horseshoe, a button and a ring. If you find a button in your piece of pudding you will be rich, a horseshoe means happiness and good luck, a ring - marriage.

Questions:

  1. What is the traditional Christmas dinner?
  2. What do people put into the pudding?
  3. What does it mean if you find a button (a horseshoe, a ring) in your piece of pudding?

The fun starts the night before, on the 24 th of December, Christmas Eve. Traditionally this is the day when people decorate their trees. Children hang stockings at the end of their beds hopping that Farther Christmas will fill them with toys and sweets. Christmas is family holiday. Relatives usually meet for the big Christmas dinner. The 26 th December – Boxing Day is an extra holiday after Christmas. This day people usually give and receive presents. This is time to visit friends and relatives or to sit at home and watch football.

Questions:

  1. When does the celebration of Christmas start?
  2. What do children do on the Christmas Eve?
  3. What is Boxing Day? What do people usually do on that day?

Teacher:And now listen to the groups of words. In each group there is a word, which does not go with others. Find this word, please! Name the odd word. Orally. (Учащиеся выбирают «лишнее» слово и получают одно украшение для елки за каждый правильный ответ.)

  1. Turkey, pudding, pumpkin pie , vegetables.
  2. Santa Clause, holiday, Christmas tree, birch tree.
  3. Christmas pudding, Easter, ring, horseshoe.
  4. Trousers, stockings, presents, socks.
  5. 23rd December , 24th December, 25th December, 26th December.
  6. Christmas Eve, Boxing Day, Thanksgiving Day , Christmas.

Teacher:Solve the rebuses. If you do it you will know what presents Santa Claus brings for children. Write the words. (Группы получают ребусы и разгадывают их. За каждое правильно разгаданное слово получают украшение для елки.)

Teacher :We have decorated our Christmas tree together. It’s very beautiful. Now it’s time to write Christmas cards. Look at them. You had to colour them, because they are black and white. (Учащиеся выбирают понравившееся заготовки рождественских открыток и раскрашивают их).

Teacher :Let’s remember what you can write on the cards. (Ученики вспоминают некоторые варианты поздравлений, учитель предлагает другие. Ребята выбирают один из вариантов и записывают его на своей открытке.)

Teacher: Your cards are very nice. You may give them to your parents or friends.

Teacher:And now let’s sing a song about Christmas. (Работа с песней: прослушивание, чтение текста, разбор незнакомой лексики, тренировка чтения и исполнение песни под фонограмму).

Dashing through the snow
In a one-horse open sleigh
Over the fields we go,
Laughing all the way.
Bells on bobtail ring,
Making spirits bright
What fun it is to ride and sing
A sleighing song tonight!

Refrain:
Jingle bells, jingle bells!
Jingle all the way!
Oh! What fun it is to ride
In a one-horse open sleigh! Oh!
Jingle bells, jingle bells!
Jingle all the way!
Oh! What fun it is to ride
In a one-horse open sleigh! Hey!

Teacher: So, it’s time to finish our lesson. You have decorated our Christmas Tree and write Christmas cards. You have learnt some interesting facts about Christmas. You had some fun: you have solved the rebuses, sung the song. And what do you think about our lesson? (Рефлексия. Учащиеся высказывают свое мнение.)

Teacher: Thank you for your work. The lesson is over. Good luck and Merry Christmas!

Урок английского языка в 3 классе на тему: "Рождество " учителя английского языка Левиной Розы Гарриевны

Цели: активизация и обобщение,систематизация знаний, закрепление лексического запаса по теме «Рождество»,развитие навыков аудирования

Технологическая карта урока английского языка в 3 классе к УМК Enjoy English для 3 класса Биболетовой М. З.,Денисенко О.А., Трубаневой Н. Н.

Тема урока: «Christmas »

Тип урока : рефлексивный

Задачи :

- личностные: формирование ответственного отношения к учению, готовности к саморазвитию и самообразованию; формирование коммуникативной компетентности в общении и сотрудничестве со сверстниками.

- метапредметные: умение работать самостоятельно, в паре и в группе, строить логические рассуждения, умозаключения, уметь адекватно и осознано использовать речевые средства в соответствии с задачей коммуникации, самооценивание.

- предметные: развивать умения систематизировать новые знания; развивать навыки письма (заполнение пропусков); дифференцировать главную и второстепенную информацию прочитанного текста

Планируемый результат:

Предметные умения

    развивать навыки поискового чтения

2. развивать технику чтения вслух

    развивать навыков аудирования

    Совершенствование навыков устной и письменной речи

Личностные: формирование ответственного отношения к учению, готовности к саморазвитию и самообразованию; устанавливать связь между целью деятельности и ее результатом;

адекватное понимание причин успеха/неуспеха в учебной деятельности;

формирование коммуникативной компетентности в общении и сотрудничестве со сверстниками;

Регулятивные: осуществление регулятивных действий самонаблюдения, самоконтроля, самооценки в процессе коммуникативной деятельности на иностранном языке.

Познавательные: построение логических рассуждений, включающее установление причинно-следственных связей; освоение ознакомительного, поискового чтения;

Коммуникативные: формулировка собственного мнения и позиции, способность аргументировать и координировать её с позициями партнёров; умение задавать вопросы и отвечать на них; адекватно использовать речевые средства для решения различных коммуникативных задач.

Основные понятия :

Merry Christmas, New Year, wish, Christmas card, present, Santa Claus

Педагогические технологии : методическая-информационная объяснительно-иллюстративный; словесный; поисковый; репродуктивный

Структура занятия

    Организационный момент

Teacher : Good morning, dear boys and girls. Glad to see you again!

P. Good morning, teacher. We are glad to see you, too

2 Актуализация

Teacher : We start our lesson, which is connected with a beautiful holiday, the most popular holiday in Great Britain. This holiday is the favourite holiday of all English children. We will speak and read about this holiday, have a competition, write cards, and sing a song. I hope you’ll enjoy our English lesson and be friendly to each other. I wish you good luck! Let’s start! Look at the slide and try to guess the holiday

3. Обеспечение мотивации просмотр мультфильма

Учащиеся смотрят и отвечают на вопрос:

Teacher: What holiday are we going to speak about?

P1. We’ll speak about Christmas.

Teacher: What words helped you to guess?

P1 . Santa Clause

P2 . Christmas tree

P3 . Merry Christmas to you!

Teacher: The theme of our lesson is Christmas in Britain.

4. Фонетическая зарядка

Обезьянка простыла на этом холоде горло заболело …..

[m]-хочет произнести свое имя но не может

Доктор просит показать горло

[ t]-доктор показал упр для язычка кончик к альвеолоам

[d]-готовитсяк празднику встряхивает ковер

[w]-доктор вылечил обезьянку она балуется губки дудочкй сделала и потом улыбнулась

Say please a symbol of Christmas.There are а lot of symbols, things and words, which are connected with this holiday. What are they?

(Ученики называют некоторые символы Рождества: рождественские открытки, подарки и т.д. Ответы сопровождаются появлением опор: Santa Clause, Christmas tree, Merry Christmas, Christmas cards, presents, stocking .)

5.На доске: Соедините слово и перевод :

Christmas Веселого Рождества

Santa Claus мы желаем

Presents ёлка

Socks Счастливого Нового года

Christmas tree носки

We wish Санта Клаус

Merry Christmas подарки

A Happy New Year! Рождество

6. Физкультминутка

T: I see you are tired. Let’s have a rest.

Clap your hands.

If you"re happy and you know it,

If you"re happy and you know it, clap your hands.


If you"re happy and you know it, stomp your feet.
If you"re happy and you know it,
And you really want to show it,
If you"re happy and you know it, stomp your feet.


If you"re happy and you know it, nod your head.
If you"re happy and you know it,
And you really want to show it,
If you"re happy and you know it, nod your head.


If you"re happy and you know it, turn around.
If you"re happy and you know it,
And you really want to show it,
If you"re happy and you know it, turn around.


If you"re happy and you know it, say we are, we are.
If you"re happy and you know it,
And you really want to show it,
If you"re happy and you know it, say we are

Teacher : А сейчас мы с вами разделимся на 3 команды. Каждая из команд получает свои задания Ваша задача –внимательно прочитать текст и ответить на вопросы и докончить предложения. Let’s start.

5. Развитие навыков чтения с полным пониманием прочитанной информации

Teacher :Read the text and answer the questions. У .3 с .53 письмо Санта Клауса

What present have Green school’s pupils got for Santa Claus?

6. Актуализация

Complete these sentences:

  1. Nick and Pam can …

    Martin likes to …

    Mary and Bess like to …

    Jack and Thomas can…

  2. Peter likes to…

    Dino likes to …

    Pupils like to go to …

Choose the right answer:

Why do Miss Chatter’s pupils like Christmas?

1They like to play together.

2They like to dance and sing merry songs

3.It is a happy holiday with a lot f presents.

6. Развитие навыков аудирования

It’s time to listen to the dialogue.Listen to the dialogue and say who is speaking.What Christmas present would dino like to have?

У.1с.52 (из учебника на диске)

7. Совершенствование навыков устной речи

Ребята, какой подарок вы хотели бы получить от Санта Клауса?

What presents would you like to have from Santa Claus? Начните своё высказывание со слов

I would like to have ………

Skates, a ball, a computer, a bike, sweets, a toy, a book, a dog, a cat, a bike, new jeans.

8.Развитие лексических навыков.Исполнение песни.Динамическая пауза

В этот праздник принято загадывать желания и петь замечательную песню«We wish you a Merry Christmas!». (“ Желаем Счастливого рождества!”). A когда приходит Новый год, англичане поздравляют друг друга такими словами: A HappyNew Year!

And now let’s listen and sing this nice song «We wish you a Merry Christmas! ». Учащиеся слушают и поют песню упр.1 стр. 50

We wish you a Merry Christmas! 3 times

And a Happy New Year!

9. Развитие навыков письма

Подписывание открыток к Рождеству

Ваша задача –написать открытку другу и поздравить его с Рождеством и Новым годом Let’s start.

T: I’m sure now you know a lot about Christmas and New Year. One of the traditions is writing postcards to your relatives, to your friends.. Please write down and read

What can we wish to our friends? (обсудить с детьми)

Дети подписывают открытки и дарят соседу со словами Merry Christmas!

A Happy New Year! Be healthy! Wash hands and face! Be clever! Don’t be lazy!

In Great Britain people decorate a Christmas tree with different balls. Let’s decorate it right now! Please, come to the blackboard, hang card on the Christmas tree: Oh, look at our Christmas tree! How beautiful it is now!

10. Рефлексия

Teacher :We have decorated your Christmas trees. They are very beautiful.

What interesting parts of the lesson did you like? What new information did you get?

P1. We decorated our Christmas Tree and write Christmas cards.

P2. We learnt some interesting facts about Christmas.

P3. We had some fun, sung the song.

Что нового вы узнали о праздновании Рождества в Англии?

С какими новыми словами вы познакомились?

Какую песню разучили?

Teacher: And what do you think about our lesson? (Рефлексия. Если учащимся понравилось на уроке, они поднимают веселый новогодний смайлик. Если нет, то грустный)

11.Домашнее задание

Teacher : П.Т. дописать письмо Дайно у.3 с.33

Write down your homework. Thank you for your work. Good luck and Merry Christmas!

ПЛАН – КОНСПЕКТ

по теме «Christmas »

Цели:

    Совершенствовать умения и навыки устной речи

    Расширение кругозора учащихся через лингвострановедческую информацию.

    Развивать навыки аудирования.

    Поддерживать интерес к изучению английского языка

Тип урока: комбинированный

Основные задачи:

Обучающие:

Практика речевой деятельности (монологической и диалогической);

Активизация лексики по теме;

Формирование и развитие коммуникативных умений;

Расширение словарного запаса.

Развивающие:

Развитие мышления, умения дать оценку, высказать своё мнение на английском языке;

Интеллектуальное развитие;

Развитие фантазии, воображения;

Развивать умения и навыки чтения про себя с полным пониманием прочитанного.

Социо-культурные:

- развитие образного мышления;

- расширение кругозора.

Воспитательные:

Формирование уважения и интереса к изучению английского языка;

Воспитание культуры общения;

Формирование умения работать в парах, помогать друг другу.

Оборудование урока:

Карточки – таблички с именами детей;

Компьютерная презентация «Christmas »;

Аудиоприложение, песня «Merry Christmas »; Jingle bells ;

Подарки детям.

Ход урока:

    Орг . момент .

( слайд 1)

T.: Good morning, good morning,

Good morning to you.

Good morning, good morning

I am glad to see you.

P.: Good morning, good morning,

Good morning to you.

Good morning, good morning

I am glad to see you.

T.: Sit down, please.

Get ready for the lesson. Let’s begin our lesson. What day of the week is it today?

Р.: It is Monday.

T.: OK. Ребята, аочёмсегоднямысвамисобираемсяпоговорить, япредлагаю

догадаться.. ( прослушивание стихотворения )

Now listen to a poem and guess what holiday is it about. ( ответы детей )

Yes, you are right, this poem is about Christmas. Would you like to visit a Christmas party?

Р.: Yes, of course!

T.: OK.

    Речевая зарядка.

T.: At first, Children, tell me, please, what season is it now?

Р.: It is winter.

T.: Yes, you are right. You know, it’s very cold in winter.

We are going to name all possible words which are connected with winter, Christmas? New

(Детиназываютслова: snow, Ded Moroz., fir –tree, balls etc.)

Very good, children!

T.: Do you like winter? Why?

Р.: I like winter because …

T.: What can children do in winter? (слайд 7)

Р.: Children can ski/ skate (коньки)/ play snowballs/ sledges(санки).

T.: What winter holidays do you know?

Р.: I know…

T.: What is your favourite winter holiday?

Р.: My favorite winter holiday is …

T.: What do you know about Christmas?

Р.: …….

T.: Would you like to know more about it?

Р.: Yes, of course!

T.: Then, listen to me.

    Знакомство с историей празднования Рождества.

T.: But before my story let’s learn new words. (новые слова на доске на ватмане,

Went to Bethlehem учитель проговаривает,

Dangerous – ученики хором повторяют)

Suddenly –

Gave a birth to her child –

A lot of people –

The brightest –

T.: Now attention, please! In England people begin to celebrate Christmas on 24 th of December. You

know it is a religious holiday. (слайд 8)

Mary and Joseph were Christ"s parents. They went to Bethlehem. Their way was dangerous and very long. It was getting darker and darker. They didn"t know where to go. A lot of bright stars appeared in the sky. Suddenly Mary saw a cave. “Let"s have a sleep in this place,” she said to her husband. At last they found a place where Mary gave a birth to her child. He was a boy. A lot of people came to see him. They brought many presents for him. Many bright stars appeared

in the sky when Christ was born. But among them was the biggest and the brightest star that showed the way to his place of birth. (слайды 9-14)

T.: Children, what did you understand?

Р.: …….

IY. Физ . минутка . «Please game».

(Дети выполняют различные команды учителя при условии слова: PLEASE ).

T.: English people like Christmas very much. They decorate their houses with lights. ( слайд 15)

It is very nice and bright at night. ( слайд 16)

Here you can see a Christmas tree on the Trafalgar square. ( слайд 17)

Y. «Наряди ёлку»

T. : Now, children, you’ll decide how to decorate our New Year tree.

There are many cards, choose some. Work in groups.

YI.«Presents and wishes»

T.: You know, all children become presents on New Year in Russia.

Who do we write letters to?

Р.: We write letters to Ded Moroz.

T.: And English children write letters to Santa Claus. Here you can see him.

Let’s know what will be next year, take a wish and read it!

( слайды 18 - 19)

(Дети вытягивают новогодние пожелания, написанные на английском языке и читают их)

Any way, children, you can write to Father Frost about your real wish.

T.: I think you are tired. Let’s have a rest! Listen to a song and sing with us!

YII . Подведение итогов урока, выставление оценок.

T .: Ребята, вам понравился сегодняшний урок? Почему? Что нового узнали? Мне тоже очень понравилось с вами работать, вы получаете сегодня такие отметки: ______________. А на память о сегодняшнем уроке вы получаете такие сувениры.

УМК Spotlight 7
Предмет: Английский язык.
Класс: 7
Тип урока: Урок общеметодологической направленности
Тема: What do you know about British traditions? Christmas` symbols and
traditions in Britain.
Цель: коммуникативно ­ речевое развитие учащихся через сообщение знаний
о традициях празднования Рождества в Великобритании.
Задачи:
Речевая компетенция: развивать произносительные навыки диалогической
речи, навыки аудирования и чтения с полным пониманием и письма.
Языковая компетенция: доводить до автоматизации употребление в речи
лексических единиц по теме «Christmas».
Социокультурная компетенция: познакомить с традициями празднования
Рождества в Великобритании.
Компенсаторная компетенция: развивать языковые догадки и
воображения, творческое мышление, память.
Учебно­познавательная компетенция: развивать навыки работы с текстом,
умение выделять основную информацию из прослушанного и прочитанного об
основных рождественских традициях в Великобритании.
Познавательный аспект: познакомить учащихся с традициями и культурой
страны изучаемого языка на основе праздника Christmas.
Развивающий аспект: развивать психические функции, связанных с речевой
деятельностью (внимание, способность к анализу и синтезу, логическое
мышление, способность к выявлению языковых закономерностей, языковая
догадка, зрительная и слуховая память, фонематический слух).
Учебный аспект: овладевать всеми видами речевой деятельности:
говорением, аудированием, чтением и письмом.
Воспитательный аспект: повышать интерес к изучению английского языка,
воспитывать культуру языкового общения, уважительного отношения друг к
другу, умение внимательно слушать собеседника.
Языковой материал: слова, речевые образцы, монологические и
диалогические высказывания по теме «Christmas».
Оборудование: презентация, мультимедиа, рабочие листы, песня, мешок с
традиционными рождественскими атрибутами.

План урока:
1. Самоопределение к деятельности.

3 .«Открытие нового знания».
4. Первичное закрепление
5. Самостоятельная работа
6. Рефлексия деятельности
Ход урока.
1. Организационный момент. Эмоциональный настрой.
Т: Good morning boys and girls. The motto of our lesson: we see, hear, speak,
do and all will be OK!
2. Постановка учебной проблемы.
T: Children, today I have gone to you with some things. How do you think what I
have brought?
We celebrate Christmas soon and I’ve brought you some traditional Christmas
things.
Look at the blackboard and pay attantion to our lesson’s plan. What is the problem
of our lesson? What should we know about?
План урока:
1. What do you know about Christmas in Great Britain?
2. The main Christmas `symbols and traditions.
3. Popular Christmas song “ Let it snow”
3.«Открытие нового знания».

And pupils, don`t you forget! I have my magic bag! How do you think, what things
are there?
In my Christmas bag there are some magic cards. One by one you must take
one card,read the word , and find the object in the box.
T: Please, take (choose) something from my bag. Do you know, what is this?
All of you have the lists with the text about Christmas. Read it and find the
information about the objects you took from the box.
If you need help, show please this card «HELP».
CHRISTMAS DAY
Christmas Day, December 25th, is the most exciting day of the year for English
children. On that day they get presents and give presents and Christmas cards to
their parents and friends.
In the evening of the 24th of December children hang stockings at the fireplace or
near their beds on Christmas Eve. A Christmas stocking is not a real stocking. It is
big and beautifully decorated.. Santa Clause puts presents into them. In the
morning they usually find their stockings filled with small toys and sweets.
On Christmas people light candles and children in the family often have
Christmas crackers. When you pull a cracker it makes a bang and inside there is
usually a Christmas hat, a small toy and a piece of paper with a joke on it.

Then comes lunch, traditionally with the turkey as the main dish and Christmas
pudding for dessert. Children often put a coin into the pudding. It brings good
luck to a person who finds it.
Before Christmas people place the evergreen tree (Christmas
tree) in their
homes. Children decorate the Christmas tree with bells, toys,
shining balls and
flags.
The whole family tries to come together on Christmas Day to say "Merry
Christmas" to each other.
T: Are you ready? Let`s begin to check. (Учащиеся называют предмет и
называют традицию). Во время ответов учитель организует перекрестный
взаимоконтроль между группами на понимание текста.

4.Первичное закрепление
What have you remembered about Cristmas traditions in England?
T. And now we have a small word quiz. Read the sentences and find only one
correct answer from the variants. Look at the activboard.
People send Christmas…. to greet each other.




letters
cards
faxes
presents
They wish “ …Christmas and Happy New Year”




Funny
Brilliant
Merry
Busy
Father Christmas “comes” to every house through….



the door
the window
the chimney

The traditional food for Christmas is….



chicken
turkey
an apple pie
Santa Claus puts the presents….
under children’s beds
into children’s shoes



into children’s stockings
5. Самостоятельная работа
We’ve spoken about almost all Christmas traditions, but forgot to remember
about carols­ traditional Christmas songs. And today I want you to sing the song
“ Let it snow” . You have the lists with the text of this wonderful song.But not all
words are in. The task is ­ Listen to the song twice , put on the missing words.
Then we’ll check the answers and try to sing.
Текст песни Dean Martin ­ Let it Snow!
Oh the weather outside is frightful
But the fire is so delightful
And since we"ve no place to go

Man, it doesn"t show signs of stopping

And I"ve brought some corn for popping
The lights are turned way down low
Let It Snow! Let It Snow!


But if you"ll really hold me tight
All the way home I"ll be warm

And the fire is slowly dying

Let It Snow! Let It Snow! And Snow!

When we finally kiss goodnight
How I"ll hate going out in the storm!
But if you"ll really grab me tight
All the way home I"ll be warm

Oh, the fire is slowly dying
And, my dear, we"re still good­byeing
But as long as you"d love me so

Let It Snow! Let It Snow! Let It Snow!
And now let’s check the words.
Find their meanings matching the English word with its Russian equivalent.
1.outside –
ʊ ˈ
2.frightful –
ɪ
– снаружи
ɪ ə – ужасный
ɪˈ
3.delightful –
ɪ ə – очаровательный, восхитительный
ɪ
– с тех пор
4.since –
5.place – ɪ – место
6.signs –
ɪ
–признаки
– приносить
7.bring (brought) –
8.corn – ɔ
ɪ
ɔ
– кукуруза
ɒ ɪ
9.popping –
– хлопок
10.light – ɪ – свет, лампа
11.go out – [
a t]
ɡəʊ ʊ – выходить
əʊ – обнимать
ld]
12.hold – ɪ – крепко
14.grab – [ ræb]
ɡ
– схватить, ухватить
15.slowly – əʊ – медленно
And now let’s sing a song.
6.Рефлексия деятельности

What should you do to celebrate New Year and Christmas well and fun? As for me
I should prepare presents for my daughter and relatives.(раздать каждому
варианты высказываний)
Pupils:
I should (We should, you should)…
­ decorate the Christmas tree with toys and colored lights.
­ decorate my room and prepare gifts for my relatives and friends.
­ cook many tasty dishes and cover the table very nice.
­ prepare some funny surprises and jokes.
I can (We can, you can)…
­ make a noisy firework with my friends and relatives.
­ put on different masks and costumes and make a carnival.
­ go out and sledge and play in the ice­town.
­ sing and dance, and play jokes all the night.
­ play snowballs or skate around the Christmas tree.
Ребята,наше знакомство с тродициями празднования Рождества в
Великобритании подошло к концу. И мне хотелось бы узнать понравился вам
урок или нет. У меня две коробки с шарами.Выбираете шары красный­
понравился,синий­нет,и вешайте их на елку.
T: You have done a great job today! Thank you very much! You marks are:…..
Your home task will be creative – translation of the poem “ It’s Christmas”
It"s Christmas!
It"s Christmas! Merry Christmas!

Yes, it"s merry, merry Christmas,
It"s time for hanging stockings,
It"s time for riding sleighs,
It"s time for jolly greeting,
Snow and holly, overeating,
Oh, I love you merry Christmas,
You"re the best of holidays
Good luck! Merry Christmas!

Цели:

Активизировать лексику по теме «Рождество»,

Совершенствование навыков диалогической речи и письма английского языка ,

Познакомить учащихся с традициями страны изучаемого языка,

Оборудование: компьютер, мультимедийный проектор, разноцветные бумажные шары, рождественские открытки.

Ход урока английского языка

Вводный этап:

Teacher: Good morning, dear children! Today we will speak about Christmas – a wonderful holiday, loved by children and grown-ups for presents, bright Christmas tree, funny Santa Claus and other things. We’ll talk about Christmas traditions in Russia and England. You’ll write your own Christmas cards. I divide you into two teams: you are «snowflakes» and you – «snowmen». By the way, I’ve got a secret message from Santa Claus. (раздаю послание каждой команде) We have a lot of tasks and you can get coloured balls, which can help you guess this message.

Фонетическая зарядка:

Teacher: Before we start, let’s play with our tongues. (слайд)за каждое предложение команда получает 1 шар с буквой.

[s] Seven Santas sang silly songs.

2. Santa"s sleigh slides on slick snow.
3. Santa"s sack sags slightly

4. Santa stuffs Stephie"s striped stockings.

5. [t] Tiny Timmy trims the tall tree with tinsel.
6. Two trains travel together to Toyland
7. Ten tiny tin trains toot ten times.

8. [l], [e] Eleven elves licked eleven little lollipops.
9. Chilly chipper children cheerfully chant.
10. [b], [r] Bobby brings bright bells.

Основной этап:

Teacher: Well done, my dear! And now answer my questions about Christmas in England and Russia. (за каждый правильный ответ команда получает 1 шар).

When do English people celebrate Christmas?

What holiday do English people celebrate on the 24 th of December?

Why do English children put Christmas stockings on the bed?

What is the traditional Christmas dinner in England?

When do Russian people celebrate Christmas?

What do Russian people do at Christmas?

What do they wear?

What can Russian people know at Christmas?

Teacher: Well, I see, you know a lot about Christmas in England and Russia. Now let see how well you know Christmas symbols. (слайды)(дети, видя изображение символа, называют его).

Santa Claus

Coloured balls

Reindeer

Present

Coloured lights

Fireplace

Sleigh

Sweets

Christmas tree

Christmas stockings

Teacher: Very good, my friends. Let’s talk about Christmas in England and Russia. Make up the dialogues.

Teacher: By the way, one of the Christmas traditions is to write Christmas cards. (на доске появляются образцы рождественских открыток) Let’s write your own Christmas cards for your parents and friends. But what can we wish?

Children: love, happiness, health, wealth, luck.

(дети получают открытки и подписывают их)

Заключительный этап:

Teacher: Well, at the beginning of the lesson each team got a secret message. It’s time to guess the Santa Claus’s message. Look at the blackboard! This table can help you. (на доске появляется таблица. Команда, которая первая отгадывает послание, выигрывает.)

Включайся в дискуссию
Читайте также
Разработка урока на тему
Практические и графические работы по черчению «Чертеж детали c преобразованием ее формы»
Тест «Франция (Французская Республика): географическое положение, природа, экономика Франко-прусская война произошла в…