Подпишись и читай
самые интересные
статьи первым!

Открытый урок по английскому языку на тему "рождество". Урок английского языка на тему « Рождество» (5 класс)

Пантелеева Ольга Юрьевнаучитель английского языкаГБОУ СОШ «Школа здоровья» № 404

Конспект урока английского языка по теме

«Рождество и Новый год»

Образовательные цели и задачи:

  1. Активизация новой лексики по теме «Рождество и Новый год».

  2. Обучение ведению диалога-обмена мнениями по изучаемой теме.

  3. Обучение работы с программой “ Goanimate ”

    Отработка навыков произношения. Отработка навыков письменной речи.

Развивающие цели и задачи:

1) Развитие умения логически мыслить.

2) Развитие памяти, внимания.
Воспитательные цели и задачи: 1) Привитие интереса и уважения к традициям другого народа.2) Повышение мотивации к предмету3) Воспитание толерантного отношения к традициям и обычаям людей англо-говорящих стран.

Оборудование:

Ход урока


You know that in Great Britain people celebrate Christmas on the 25 th of December. It’s one of the greatest holidays.
    Фонетическая зарядка .
Listen to me and find the words with the sounds .

Love so easily understands

What you can see is the smallest part;

You don"t need Christmas in your hands

When you have Christmas in your heart.

    Речевая разминка .
Match the words and their translations. (Распечатать, увеличив шрифт и приклеить карточки со словами на магнитную доску)

On Christmas Eve

    Первичное закрепление лексики.
Make the sentences from the given words.
    decorate / We / usually / fairy lights / candles/ stockings / and / with /our flat /Christmas Eve / on. holidays / abroad / spend/ am/ I / winter / going to . Santa Claus / you / Are / Christmas Eve / for/ waiting / on? will / Christmas / Where / celebrate / you? cards / Christmas / Have / bought / you? Christmas / sing / She / carols / to / likes.
    Физминутка

(наклоняемся вперёд, руки вытягиваем и разводим их в стороны)

We wish you a Merry Christmas (наклоняемся влево, тянем правую руку)
and a Happy New Year. (наклоняемся вправо, тянем левую руку)

We wish you a Merry Christmas,
We wish you a Merry Christmas,
We wish you a Merry Christmas
and a Happy New Year.

    Вторичное закрепление лексики. Создание мультфильмов на английском языке онлайн. Отработка навыка аудирования.
Now you’ll create your own cartoons, using the words which are connected with Christmas.
For example,You will work in pairs. Each pair will present us only one cartoon. Follow the instructions: (приложение 2)
    Open «http://goanimate.com/videomaker/quickvideo». Choose the characters of your cartoon and press the button «Make a Short Video». Press the button Next → 1. Choose a Setting → Next → 2. Select Your Actors → Next → 3. Type in or Record Your dialog → Make up your own dialogue (write phrase and press the button «Voice» and choose the voice of your characters) → 4. Preview Your Video → Save Now.
(На проекторе учитель через главный компьютер показывает пример создания мультфильма, объясняя свои действия на английском языке)
    Презентация и оценка мультфильмов . Подведение итогов урока .
And now let’s watch your cartoons! Whose cartoon was the best? Why? Will you continue to do them at home?

Приложение 1

On Christmas Eve

Приложение 2

    Hi, Helen! How are you? I’m OK! And you? Where are you going to celebrate Christmas? At home. And what about you? So am I. Have you already decorated your flat? Oh... Not yet. I’ll do it tomorrow. My parents will help me. Well! Good luck! Merry Christmas! Merry Christmas!
Follow the instructions:
    Open «http://goanimate.com/videomaker/quickvideo». Choose the characters of your cartoon and press the button «Make a Short Video». Press the button Next →
1. Choose a Setting (Выбираем место) → Next → 2. Select Your Actors (Выбираем актёров) → Next → 3. Type in or Record Your dialog (Печатаем или записываем свой диалог, используя микрофон) → Make up your own dialogue (write phrase and press the button «Voice» and choose the voice of your characters – пишем фразы, потом нажимаем кнопку «Voice», выбираем голоса наших героев, чтобы озвучить диалог) → 4. Preview Your Video → Save Now (Просматриваем видео и сохраняем его онлайн).

Тип урока: обобщающий с элементами введения нового материала.

Обучающие:

  1. Организовать повторение лексического и страноведческого материала по данной теме.
  2. Учить учащихся правильно строить предложения на английском языке по теме, организовать практику устной речи на английском языке.
  3. Познакомить учащихся с некоторыми традициями и обычаями празднования Рождества в Великобритании.
  4. Способствовать формированию у учащихся навыков социолингвистической и лингвострановедческой компетенций.

Развивающие:

  1. Развивать творческую фантазию, познавательный интерес, инициативу в осуществлении иноязычной речевой деятельности.
  2. Развивать межпредметную связь с музыкой, изобразительным искусством.

Воспитательные:

  1. Воспитывать у учащихся чувство прекрасного и уважение к культуре и традициям других народов.
  2. Воспитывать чувство взаимной ответственности, прививать навыки работы в коллективе.

Оборудование: Раздаточный материал: 3 вида елочных игрушек (например, шары, конфеты и колокольчики), заготовки рождественских открыток. Карточки с заданиями, карточки со словами-опорами, общее панно «рождественская ель», аудиозапись песни «Jingle Bells», цветные карандаши, клей.

Примечание: Урок проводится накануне католического Рождества. Класс украшен в соответствие с праздником, на доске число the 24-th of December. Учащиеся предварительно разделены на три группы.

Ход урока:

Teacher: Good morning, dear boys and girls. Glad to see you again! We start our lesson, which is connected with a beautiful holiday, the most popular holiday in Great Britain. This holiday is the favourite holiday of all English children and grown-up persons. We will speak and read about this holiday, have a competition, write cards, and sing a song. I hope you’ll enjoy our English lesson and be friendly to each other. I wish you good luck! Let’s start!

But first of all, I want you to listen to a short poem and guess what holiday we are going to speak about. This is mix of Russian and English. Listen to me!

Teacher: Учитель читает стихотворение, которое представляет собой смесь английского и русского языков, что помогает догадаться, о чем пойдет речь и вспомнить некоторые ключевые слова по теме.

Santa Clause стучит к нам в дверь:
“Open, open поскорей!”
Ему дети говорят: «Please, come in»
Он очень рад.
Видит он a Christmas tree,
И гирлянды, и шары.
А на самом на верху
Видит он a star – звезду.
“Do you like it?” – “Yes, I do!
Merry Christmas to you!”

Teacher:Учащиеся слушают и отвечают на вопрос: What holiday are we going to speak about?

P1. We’ll speak about Christmas.

Teacher:What words helped you to guess?

P1. Santa Clause

P2. Christmas tree

P2. Merry Christmas to you!

Teacher: Why will we speak about Christmas today?

P1. We will speak about Christmas because today is the 24th of December.

Teacher:Look at the picture. (На картине изображение рождественской елки). This is а traditional “Christmas tree”. There are а lot of symbols, things and words, which are connected with this holiday. What are they? (Ученики называют некоторые символы Рождества: рождественские открытки, подарки и т.д. Ответы сопровождаются появлением опор: Santa Clause, Christmas tree, Merry Christmas, Christmas cards, presents, stocking.)

Teacher :What do you know about Christmas?

Предполагаемые ответы учащихся:

P1: We know that Christmas is a favourite holiday for English people, especially for children.

P2: Christmas is a religious holiday. They celebrate the birth of Jesus Christ.

P3: I think Christmas is a family holiday. Families gather for traditional Christmas dinner. They exchange presents and congratulate each other.

P4: People decorate Christmas tree and their houses; send Christmas cards to their relatives and friends.

Teacher:Today is the Christmas Eve, the 24-th of December. We need to get ready for the greatest English holiday of the year, so we will decorate a Christmas tree, write Christmas cards, and sing a song. We have 3 teams for a competition. You can get some of these decorations. We need 3 persons who will decorate our Christmas tree. P1, P2, P3.

Teacher:I give you cards. Match the pictures and the words. (Команды получают карточки с рисунками и соответствующими словами, находят им пару и приклеивают на лист. Результаты вывешиваются на доску. За каждый правильный ответ команды получают одно украшение для елки и приклеивают их на общее панно.)

Teacher:Read the text and answer the questions. (Команды получают задания. Время на подготовку – 5 мин. Отвечают на вопросы учителя. За правильный ответ получают украшение для елки).

The most popular holiday in Great Britain is Christmas. They celebrate Christmas on the 25th of December. There are a lot of traditions connected with Christmas. Every year the people of Norway give the city of London a present. It’s a big Christmas tree and it stands in Trafalgar Square. Most families decorate their houses with a Christmas tree; buy presents for the family and friends, write Christmas cards. In England almost every family receives more than 60 Christmas cards.

Questions:

1.Who gives the city of London a Christmas tree every year?
2. Where does the Christmas tree stand?
3. What do English people do before Christmas?

The traditional Christmas dinner is roast turkey with vegetables and Christmas pudding. In England people make Christmas pudding before Christmas. Everyone in family stirs the pudding and makes a wish. It’s a traditional meal, which people cook for Christmas party. When the pudding is hot they put 5-penny pieces in it, and sometimes a little silver horseshoe, a button and a ring. If you find a button in your piece of pudding you will be rich, a horseshoe means happiness and good luck, a ring - marriage.

Questions:

  1. What is the traditional Christmas dinner?
  2. What do people put into the pudding?
  3. What does it mean if you find a button (a horseshoe, a ring) in your piece of pudding?

The fun starts the night before, on the 24 th of December, Christmas Eve. Traditionally this is the day when people decorate their trees. Children hang stockings at the end of their beds hopping that Farther Christmas will fill them with toys and sweets. Christmas is family holiday. Relatives usually meet for the big Christmas dinner. The 26 th December – Boxing Day is an extra holiday after Christmas. This day people usually give and receive presents. This is time to visit friends and relatives or to sit at home and watch football.

Questions:

  1. When does the celebration of Christmas start?
  2. What do children do on the Christmas Eve?
  3. What is Boxing Day? What do people usually do on that day?

Teacher:And now listen to the groups of words. In each group there is a word, which does not go with others. Find this word, please! Name the odd word. Orally. (Учащиеся выбирают «лишнее» слово и получают одно украшение для елки за каждый правильный ответ.)

  1. Turkey, pudding, pumpkin pie , vegetables.
  2. Santa Clause, holiday, Christmas tree, birch tree.
  3. Christmas pudding, Easter, ring, horseshoe.
  4. Trousers, stockings, presents, socks.
  5. 23rd December , 24th December, 25th December, 26th December.
  6. Christmas Eve, Boxing Day, Thanksgiving Day , Christmas.

Teacher:Solve the rebuses. If you do it you will know what presents Santa Claus brings for children. Write the words. (Группы получают ребусы и разгадывают их. За каждое правильно разгаданное слово получают украшение для елки.)

Teacher :We have decorated our Christmas tree together. It’s very beautiful. Now it’s time to write Christmas cards. Look at them. You had to colour them, because they are black and white. (Учащиеся выбирают понравившееся заготовки рождественских открыток и раскрашивают их).

Teacher :Let’s remember what you can write on the cards. (Ученики вспоминают некоторые варианты поздравлений, учитель предлагает другие. Ребята выбирают один из вариантов и записывают его на своей открытке.)

Teacher: Your cards are very nice. You may give them to your parents or friends.

Teacher:And now let’s sing a song about Christmas. (Работа с песней: прослушивание, чтение текста, разбор незнакомой лексики, тренировка чтения и исполнение песни под фонограмму).

Dashing through the snow
In a one-horse open sleigh
Over the fields we go,
Laughing all the way.
Bells on bobtail ring,
Making spirits bright
What fun it is to ride and sing
A sleighing song tonight!

Refrain:
Jingle bells, jingle bells!
Jingle all the way!
Oh! What fun it is to ride
In a one-horse open sleigh! Oh!
Jingle bells, jingle bells!
Jingle all the way!
Oh! What fun it is to ride
In a one-horse open sleigh! Hey!

Teacher: So, it’s time to finish our lesson. You have decorated our Christmas Tree and write Christmas cards. You have learnt some interesting facts about Christmas. You had some fun: you have solved the rebuses, sung the song. And what do you think about our lesson? (Рефлексия. Учащиеся высказывают свое мнение.)

Teacher: Thank you for your work. The lesson is over. Good luck and Merry Christmas!

Цели:

Активизировать лексику по теме «Рождество»,

Совершенствование навыков диалогической речи и письма английского языка ,

Познакомить учащихся с традициями страны изучаемого языка,

Оборудование: компьютер, мультимедийный проектор, разноцветные бумажные шары, рождественские открытки.

Ход урока английского языка

Вводный этап:

Teacher: Good morning, dear children! Today we will speak about Christmas – a wonderful holiday, loved by children and grown-ups for presents, bright Christmas tree, funny Santa Claus and other things. We’ll talk about Christmas traditions in Russia and England. You’ll write your own Christmas cards. I divide you into two teams: you are «snowflakes» and you – «snowmen». By the way, I’ve got a secret message from Santa Claus. (раздаю послание каждой команде) We have a lot of tasks and you can get coloured balls, which can help you guess this message.

Фонетическая зарядка:

Teacher: Before we start, let’s play with our tongues. (слайд)за каждое предложение команда получает 1 шар с буквой.

[s] Seven Santas sang silly songs.

2. Santa"s sleigh slides on slick snow.
3. Santa"s sack sags slightly

4. Santa stuffs Stephie"s striped stockings.

5. [t] Tiny Timmy trims the tall tree with tinsel.
6. Two trains travel together to Toyland
7. Ten tiny tin trains toot ten times.

8. [l], [e] Eleven elves licked eleven little lollipops.
9. Chilly chipper children cheerfully chant.
10. [b], [r] Bobby brings bright bells.

Основной этап:

Teacher: Well done, my dear! And now answer my questions about Christmas in England and Russia. (за каждый правильный ответ команда получает 1 шар).

When do English people celebrate Christmas?

What holiday do English people celebrate on the 24 th of December?

Why do English children put Christmas stockings on the bed?

What is the traditional Christmas dinner in England?

When do Russian people celebrate Christmas?

What do Russian people do at Christmas?

What do they wear?

What can Russian people know at Christmas?

Teacher: Well, I see, you know a lot about Christmas in England and Russia. Now let see how well you know Christmas symbols. (слайды)(дети, видя изображение символа, называют его).

Santa Claus

Coloured balls

Reindeer

Present

Coloured lights

Fireplace

Sleigh

Sweets

Christmas tree

Christmas stockings

Teacher: Very good, my friends. Let’s talk about Christmas in England and Russia. Make up the dialogues.

Teacher: By the way, one of the Christmas traditions is to write Christmas cards. (на доске появляются образцы рождественских открыток) Let’s write your own Christmas cards for your parents and friends. But what can we wish?

Children: love, happiness, health, wealth, luck.

(дети получают открытки и подписывают их)

Заключительный этап:

Teacher: Well, at the beginning of the lesson each team got a secret message. It’s time to guess the Santa Claus’s message. Look at the blackboard! This table can help you. (на доске появляется таблица. Команда, которая первая отгадывает послание, выигрывает.)

“Christmas in Great Britain”

Рождество в Великобритании »)

Цель: создание условий для воспитания уважительного отношения к культуре другой страны через ознакомление с её традициями, поэзией, музыкой; формирования способности участвовать в межкультурном диалоге путем сравнения традиций наших стран.

Задачи:

  1. познакомить с традициями празднования Рождества в Великобритании;
  2. закрепить в речи учащихся необходимую тематическую лексику;
  3. совершенствовать навыки аудирования, говорения, чтения;
  4. закрепить форму оформления поздравительных писем на английском языке;
  5. развивать творческий потенциал учащихся, приобщая их к национальной культуре страны изучаемого языка.

Оборудование: ПК, мультимедийный проектор, аудиозапись “Jingle Bells”, презентация на тему «Рождество», обучающий фильм “This is Britain” (part 4 “Christmas”) , рождественские украшения (елка, рождественские чулки, открытки, календари, подарки) , карточки с заданиями и упражнениями для проверки понимания увиденных фрагментов фильма.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Открытый урок английского языка на тему

“Christmas in Great Britain”

(«Рождество в Великобритании»)

Цель: создание условий для воспитания уважительного отношения к культуре другой страны через ознакомление с её традициями, поэзией, музыкой; формирования способности участвовать в межкультурном диалоге путем сравнения традиций наших стран.

Задачи:

  1. познакомить с традициями празднования Рождества в Великобритании;
  2. закрепить в речи учащихся необходимую тематическую лексику;
  3. совершенствовать навыки аудирования, говорения, чтения;
  4. закрепить форму оформления поздравительных писем на английском языке;
  5. развивать творческий потенциал учащихся, приобщая их к национальной культуре страны изучаемого языка.

Оборудование: ПК, мультимедийный проектор, аудиозапись “Jingle Bells”, презентация на тему «Рождество», обучающий фильм “This is Britain” (part 4 “Christmas”) , рождественские украшения (елка, рождественские чулки, открытки, календари, подарки) , карточки с заданиями и упражнениями для проверки понимания увиденных фрагментов фильма.

План урока:

  1. Фонетическая разминка (песня “We wish you a Merry Christmas ”); 4 мин.
  2. Физкультминутка; 2 мин
  3. Просмотр 3 отрывка (работа по карточкам); 5 мин.
  4. Заключительный этап (подведение итогов, выставление оценок, домашнее задание).-6 мин.

Ход урока

  1. Организационный момент (приветствие, тема, задачи урока); 2 мин.

Teacher (T- учитель): Good morning, our guests and children!

Students (S- ученики): Good morning, teacher!

T: I’m glad to see you.

S: I’m glad to see you too.

T: How are you?

S: I am fine, thank you. How are you?

T: I’m fine, thank you. Sit down, please. Today is the 19 th of December. The classroom is decorated nicely. You can see calendars, Christmas tree and many decorations. What’s happening? What is the holiday that we are going to talk about?

S: We are going to talk about Christmas.

T: Why are we going to talk about Christmas now?

S: We are going to talk about Christmas now because it’s coming soon in Great Britain, on the 24 th of December.

T: That’s right. In Russia we celebrate Christmas on the 7 th of January. That holiday is different in two countries. Let’s look closer and learn what these differences are. To learn this we’re going to watch video, write Christmas cards, give presents and sing songs. Oh! Can you hear that? (Song)

  1. Фонетическая разминка (песня); 4 мин.

S: (sing the song)

We wish you a Merry Christmas;

We wish you a Merry Christmas and a Happy New Year.

T: Thank you, you are great singers. Now look at the screen and pay attention to the words! Repeat them after the speaker and fill in the missing letters in your cards.

  1. Просмотр 1 отрывка видео (знакомство с лексикой урока);7 мин.

S: an Advent Calendar, a Christmas tree, a Christmas card, a mince pie, Father Christmas, decorations, presents, a stocking, a cracker, a Christmas pudding.

T: (shows the things representing the words and explains). And now let’s watch the video.

  1. Просмотр 2 отрывка видео (подписываем открытки); 5 мин

T: You’ve just seen how Sally and Jack sign their postcards. I want you to do the same now: to sign postcards to your friends.

S: (sign the cards and give them each other)

T: Well done, you‘re very hardworking but we shouldn’t forget about the rest. Please, stand up. It’s high time we relax.

  1. Физкультминутка; 2 мин

T: Let’s decorate a Christmas tree.

Put the garland (hands to the sides).

Put the star (hands up).

Put the present (squat).

S: (do the commands)

  1. Просмотр 3 отрывка (работа по карточкам); 5 мин .

T: Thank you, you’re very attentive. Sit down please. Look at the screen again and do the exercise in your cards. Jack is helping his mum to make mince pies. You need to place the actions in the right order marking them as in the example 1, 2, 3, etc. Be attentive!

S: (do the exercise)

  1. Просмотр 4 отрывка (подарки); 4 мин.

T: Excellent! Let’s go to next task- the most pleasant one, I think. You’ve prepared little presents for this lesson, me too. Our Father Christmas will collect them into the stocking and each of you should say what he is going to give. For example: I’m going to give a little hippo. One by one, please.

S: I’m going to give a ….

I’m going to give a … etc.

  1. Просмотр 5 отрывка (канун Рождества); 5 мин.

T: Thank you so much for your presents. Father Christmas will dispatch them after we watch and discuss the next video. Attention!

S: (watch the video)

T: Can you tell me the difference between Christmas Eve in our country and Great Britain?

S: the food, the crackers, the way of giving presents.

T: You’re all right. So you’ve learned so much new information. What did you like most? What were you surprised by?

S: advent calendars, food, weather etc.

  1. Заключительный этап (подведение итогов, выставление оценок, домашнее задание).

T: I’m glad that this lesson was interesting for you, wasn’t it? We have done so much. Can you tell what was useful for you at the lesson?

S: wrote cards, watched videos, sang song, gave presents and learnt new words.

T: And now Father Christmas will dispatch the presents, be ready to catch the best ones!

S: (get the presents from the stocking)

T: I hope you enjoyed the lesson, and also I hope you will enjoy the home task. Open your diaries and write it down. I want you to make the advent calendar for December and write what are you going to do in the next 10 days before New Year (from 22.12 to 1.01).

S:(write down the task)

T: Thank you. I’m glad that all of you were active. Our lesson is over.

__________________________________________________________________________________________________________________

Christmas


We wish you a Merry Christmas!
We wish you a Merry Christmas and a Happy New Year!

2.
an Adv___nt ___alendar-_____________________________________

a C__ristmas tree- ___________________________________________

a C__ristmas card-___________________________________________

a mince p____e-______________________________________________

Fat____er C____ristmas-______________________________________

decora___ions-_______________________________________________























Назад Вперёд

Внимание! Предварительный просмотр слайдов используется исключительно в ознакомительных целях и может не давать представления о всех возможностях презентации. Если вас заинтересовала данная работа, пожалуйста, загрузите полную версию.

Цель урока: формирование целостного представления о культуре, традициях разных народов мира на примере празднования Рождества в Великобритании.

Задачи урока на уровне наблюдаемых действий обучающихся:

  • Рассказывают о национальных традициях на английском языках.
  • Демонстрируют учебные компетенции на русском и английском языках:
  • в монологической и диалогической речи;
  • в чтении вслух и про себя;
  • в переводе небольшого текста с английского языка на русский;
  • в написании письма Дуду Морозу.

Воспитательные задачи урока:

  • воспитание у учащихся интереса и уважения к культуре и традициям страны изучаемого языка и родной страны;
  • развитие навыков общения в группе, толерантного понимания других людей.

Образовательный продукт урока:

  • Исследовательская сравнительная деятельность национальных традиций празднования Рождества в Великобритании, а также затрагивают некоторые мировые столицы.
  • Письмо Деру Морозу.

Оборудование урока: компьютерная презентация к уроку, проектор, дидактический материал о Рождестве, эмблемы команд, аудиозапись песни “ Jingle Bells”, видео ‘We Wish You a Merry Christmas”, некоторые символы Рождества (ёлка, гирлянды, письмо, игрушки).

Ход урока

1. Оргмомент.

Good morning, children and our guests!

Today we’re going to have a quiz – lesson. Sit down according to your teams! You will do some exercises. Each right answer is one point to your team. The team which gains more points will be the winner.

Начало урока. Приветствие учащихся. Краткая беседа о теме урока. Учитель читает стихотворение при помощи учащихся, что помогает догадаться, о чём пойдёт речь.

Santa Clause стучится к нам в дверь:

“Open, open поскорей!”

Ему дети говорят: “Please, come in”.

Он очень рад.

Видит он a Christmas tree,
И гирлянды, и шары.
А на самом на верху
Видит он a star- звезду.

“Do you like it? – Yes, I do!”
Merry Christmas you and you!”

На доске слайд 1 (рождество) начинается музыка Silent Night

Are you ready for the quiz - lesson?

Let’s see: who is the captain of the 1st team?- Masha is the captain and the name of the team is “Snowflakes”.

Who is the captain of the 2nd team? - Nick is the captain and the name of the team is “Snowmen”.

So, captains, do you know any poems about the winter months? Приложение 1

Yes (капитаны по очереди читают стихи о зимних месяцах):

December comes, so white and cold,
With snow it stops the rain.
It comes and draws trees young and old
On every window-pane.

Little January
Is always full of fun;
Today we coasted down the hill,
Until the set of sun.

Now we are going to listen to some poems about the teams’ names.

OK. Thank you very much. But before starting a quiz here is a warm-up minute - some questions about Christmas: Слайд 2

When do people celebrate Christmas Day in Europe? –

Snowflake 1: The 25th of December is Christmas Day in Europe .Christmas is always the happiest day of the year. Children like to think of it as their own holiday. But for everyone it is a very special time. The fun starts the night before, on the 24th of December, Christmas Eve. Traditionally this is the day when people decorate their trees. Children hang stockings at the end of their beds hopping that Farther Christmas will fill them with toys and sweets.

What do people usually send to their friends on Christmas? –

Snowman 1: People usually send greeting cards to all their relatives and friends. Christmas is a religious holiday. We celebrate the birth of Jesus Christ. We celebrate Christmas on the 25th of December. There are a lot of traditions connected with Christmas. Every year the people of Norway give the city of London a present. It’s a big Christmas tree and it stands in Trafalgar Square. Most families write Christmas cards. In England almost every family receives more than 60 Christmas cards.

What do people usually do on Christmas Eve? –

Snowflake 2: On Christmas Eve people usually put their presents under the tree. Relatives usually meet for the big Christmas dinner.

What food do people usually eat for Christmas dinner?

Snowman 2: People usually eat turkey, potatoes with green vegetables, a pudding with tea for Christmas dinner. The traditional Christmas dinner is roast turkey with vegetables and Christmas pudding. In England people make Christmas pudding before Christmas. Everyone in family stirs the pudding and makes a wish. It’s a traditional meal, which people cook for Christmas party. When the pudding is hot they put 5-penny pieces in it, a button or a ring. If you find a button in your piece of pudding you will be rich, a ring – marriage.

2. The 1 st task for the teams.

Pupils, you are to continue a chain in a logical order (учитель включает (презентация 1 – слайд 2):

Continue a logical chain:
Yellow, green, red, ... (white)
Presents, Santa, sleight, ... (reindeer)
January, February, March... (April)
Spring, summer, autumn... (winter)
Morning, Christmas, presents... (Box)
Ten, eleven, twelve... (thirteen)

3. The 2 nd task for the teams.

Children, now you should make as many words as possible from the word “DECORATIONS ”. Each right word is one point to the team.

You have 2 minutes to do this task.

Учащиеся получают лист со словом и записывают свои варианты (слайд 4 ):

4. Now I’d like you to declare some poems about winter, winter time and Christmas.

Учащиеся выходят в центр класса и декламируют стихотворения о зиме (приложение 1.2).

5. The 3 rd task is to find the definitions of the words. Each right answer is one point to the team. It should take you 1/5 minutes (слайд 5 ):

cards
Santa
Boxing Day
A present
Christmas Pudding
candles
Boxing Day a) It is on the 26th of December
Christmas Pudding b) Now it is the highlight of Christmas dinner.
cards c) English family sends and receives a lot of them
candles d) On Christmas Eve people like to light them
Santa e) he brings presents to children
A present f) you get it on birthday and Christmas day

6. The 4 th task is to guess the riddles about winter and winter time.

Each right answer is one point to the team (слады 7-18 ):

Clean, but not water,
White, but not snow,
Sweet, but not ice-cream,
What is it? (sugar)

What kind of ball doesn"t bounce? (Snowball)

The wind is blowing,
The snow is falling.
When all is white,
Short day and long night. (Winter.)

We usually put them on, but once a year we hang them for the presents? (stoking)

A special Xmas song which is sung during Christmas time. (A carol)

7. Now dear pupils, I want you to stand up in the chain and wish something our guests.

Children, let’s wish something bright and special to our guests.Учащиеся встают по очереди и желают что-то хорошее нашим гостяму:

I wish you love - > I wish you be healthy - > I wish you good luck - > I wish you good holidays - > I wish you to get good marks...

Когда все закончат высказывать свое пожелание, они поют песню “We wish you a Merry Christmas”(слайд 19 )

8. The 5 th task for the teams’ captains. (слайд 21)

Captains, please, come to me and choose one of the cards with the text. These texts are about celebrations Christmas in different countries. Your task is to read the chosen text and guess the country.

1. In this city a lot of people gather in Times Square and watch the “Big Apple” fall. The “Big Apple” isn’t a real apple. It’s a moving picture of an apple on a side of one of the big buildings in Times Square.

Madrid, New York, Moscow

Ответ - New York

2. This country is sometimes called “the upside down world”. It lies in the Southern Hemisphere. During the Christmas holidays people often sunbathe on the beach or swim and surf in the ocean.

Egypt, Ireland, Australia

Ответ - Australia

9. The 6 th task is to solve the Christmas crossword.

10. Children, it’s the time to count the gained points.

“Snowflakes” gained more points (20) than “Snowmen”. So they are the winners! Our congratulations!!!

HOMETASK: Your homework for the next time is to write the letter to THE FATHER CHRISTMAS (SANTE CLAUSE)! (Домашнее задание – написать письмо Деду морозу на английском языке)

11. Заключение

And the final part of our game is a song “Jingle Bells” (слайд 22).

Now it’s time to dance and sing “Jingle Bells”. Учащиеся танцуют и поют песню “Jingle Bells”.

Let’s sing it together!!! Thank you for the quiz - lesson. Good-bye.

Включайся в дискуссию
Читайте также
Абсцесс бартолиновой железы
Как выполняется рентген органов малого таза?
Синдром парацентральной дольки